Conform Automotive News Europe, vehiculele complet electrice ar trebui să reprezinte peste 70% din vânzările mărcii pe piața europeană, până în 2030. Obiectivul anterior era de 35%, au declarat reprezentanții VW la sfârșitul săptămânii, în timp ce prezentau strategia „Accelerate”.
„Cu programul Accelerate creștem viteza pe drumul nostru către un viitor digital”, a spus Ralf Brandstaetter, care conduce VW și face parte din consiliul de administrație al grupului VW.
În SUA și China, marca vizează o cotă de piață de peste 50% pentru vehiculele complet electrice până în 2030, a spus VW, urmărind să devină liderul mondial în producția de vehicule electrice.
„Dintre toți producătorii importanți, Volkswagen are cele mai mari șanse de a câștiga cursa. În timp ce concurenții sunt încă în mijlocul transformării electrice, facem pași mari spre transformarea digitală”, a spus Brandstaetter.
„În următorii ani, vom schimba Volkswagen mai mult ca niciodată”, a spus el, adăugând că integrarea funcțiilor de date și software în mașini ar deschide noi surse de venit.
După lansarea în acest an a hatchbackului compact ID3 doar în Europa, crossover-ul electric ID4 va fi și el lansat, principalele piețe vizate fiind SUA și China.
Alte modele ID vor include ID4 GTX, cu tracțiune integrală, în prima jumătate a acestui an, urmat de ID5 sport, în a doua jumătate. ID6 X / Cross, un SUV electric cu șapte locuri pentru piața chineză, va fi lansat în toamnă, a spus VW.
VW a declarat că a alocat aproximativ 16 miliarde de euro (19 miliarde de dolari) pentru investiții în viitoarele tendințe de mobilitate electronică, hibridizare și digitalizare, până în 2025.
Producătorii auto se luptă pentru a dezvolta vehicule electrice care să îndeplinească obiectivele mai stricte de emisii de CO2 din Europa.
Săptămâna aceasta, Volvo s-a alăturat unui număr tot mai mare de producători auto, inclusiv Ford și Jaguar, care vizează o linie complet electrică până cel târziu în 2030.
Stellantis, produsul fuziunii dintre Fiat Chrysler Automobiles și PSA Group, intenționează să aibă versiuni complet electrice sau hibride ale tuturor vehiculelor sale disponibile în Europa până în 2025.